
W prezentowanym materiale pokazujemy efekty pracy silnika Mercedes M102 (R4) po konwersji z mechanicznego wtrysku K-Jetronic na nowoczesny, elektroniczny system NowakEFI. Samochód Mercedes W201 przyjechał na kołach i bez problemu odpalał, jednak po osiągnięciu temperatury roboczej silnik pracował nierówno.
Po montażu NowakEFI oraz odpowiednim strojeniu jednostka napędowa pracuje równo w całym zakresie obrotów, co potwierdza klasyczny test kieliszka. Stabilna praca na biegu jałowym, brak falowania obrotów oraz poprawiona kultura pracy to realne efekty przejścia z K-Jet na wtrysk elektroniczny.
Zastosowanie systemu NowakEFI w silnikach Mercedes M102 pozwala na:
- eliminację problemów typowych dla K-Jetronic,
- precyzyjne dawkowanie paliwa,
- poprawę kultury pracy silnika,
- łatwiejszą diagnostykę i serwis,
- zachowanie klasycznego charakteru pojazdu.
Materiał pokazuje rzeczywiste rezultaty modernizacji – bez filtrów, bez trików, na w pełni sprawnym egzemplarzu.
