Pytania i odpowiedzi (FAQ)

1. Czym zajmuje się firma Nowakefi?
Nowakefi specjalizuje się w naprawie klasycznych samochodów oraz modernizacji układów paliwowych, w tym konwersji mechanicznych systemów wtryskowych na elektroniczny wtrysk paliwa (EFI).

2. Jakie modele samochodów obsługuje Nowakefi?
Firma pracuje głównie z samochodami klasycznymi, które fabrycznie mają mechaniczne układy paliwowe, np. K-Jetronic, KE‑Jetronic. Nie ogranicza się jednak wyłącznie do Mercedesa – inne klasyki mogą być obsługiwane po wcześniejszym uzgodnieniu.

3. Co to jest konwersja KE‑Jetronic na EFI i dlaczego warto ją wykonać?
Konwersja polega na zastąpieniu mechanicznego systemu wtryskowego nowoczesnym, elektronicznym sterowaniem paliwa (EFI). Dzięki temu samochód odpala łatwiej, pracuje stabilniej, zużywa paliwo efektywniej i lepiej reaguje na gaz.

4. Jak umówić się na usługę lub diagnozę?
Najlepiej skontaktować się przez formularz kontaktowy na stronie lub telefonicznie/e-mailem podanymi w zakładce „Kontakt”.

5. Ile trwa konwersja układu paliwowego?
Czas realizacji zależy od modelu samochodu i stanu jego układu paliwowego. Dokładny termin ustalany jest indywidualnie po wstępnej diagnostyce.

6. Jakie są koszty konwersji lub naprawy?
Cena zależy od zakresu prac i stanu technicznego auta. Dokładną wycenę można otrzymać po przesłaniu informacji o pojeździe lub po wstępnej diagnostyce.

7. Czy Nowakefi udziela gwarancji na wykonane usługi?
Tak. Wszystkie usługi są wykonywane z dbałością o jakość i trwałość efektów. Cały układ jest objęty pisemną gwarancją.

8. Czy konwersja na EFI ingeruje w konstrukcję silnika?
Nie. Nasze układy wykonane są w standardach plug & play, a ich montaż jest całkowicie odwracalny.

9. Czy spalanie paliwa się zmniejszy?
Tak. Na mechanicznym wtrysku spalanie często jest wyższe ze względu na niesprawność układów KE‑Jetronic. Po montażu naszego układu spalanie zbliża się do wartości katalogowej.

10. Czy po konwersji wzrasta moc silnika?
Nie. Sama konwersja nie zwiększa mocy – do tego potrzebny jest tuning elementów mechanicznych silnika. Natomiast zmienia się moment obrotowy, co poprawia reakcję auta na gaz.

11. Co w razie awarii układu EFI?
Układy, które montujemy, są bardzo zbliżone do systemów MPI, które mogą przejechać nawet pół miliona kilometrów bez problemów. Każda część eksploatacyjna jest łatwo dostępna w lokalnych hurtowniach motoryzacyjnych.

12. Czy do obsługi sterownika potrzebny jest specjalny interfejs?
Nie. Do każdej konwersji dołączamy kabel umożliwiający połączenie się ze sterownikiem.

13. Czy po konwersji wymagana jest jakaś konserwacja?
Nie. Po wydaniu auta nie ma potrzeby wprowadzania żadnych aktualizacji w ustawieniach sterownika.

14. Jakie paliwo należy używać po konwersji na EFI?
Układ jest przystosowany do pracy z paliwem Pb95 E10.

error: